ארה"ב: בימ"ש דורש מאפל לסייע ל-FBI בפריצה לאייפון

אולי יעניין אותך גם

אפל נדרשת להושיט ל-FBI סיוע טכני שנועד להקל על חוקרי ה-FBI לפרוץ למכשיר האייפון של אחד המחבלים בפיגוע הירי בסן-ברנרדינו בקליפורניה בתחילת השנה - כך לפי צו שהוציא בית משפט פדרלי בקליפורניה. הצו אמנם לא מחייב את אפל לפרוץ למידע של המשתמש המאוחסן באופן מוצפן במכשיר, אך מחייב אותה לסייע ל-FBI בשלושה מישורים טכניים מהותיים:
  • לעקוף או לנטרל את המנגנון שמשמיד את המידע המאוחסן במכשיר לאחר 10 נסיונות של הקשת סיסמת גישה שגויה, במידה והמנגנון הופעל במכשיר;
  • לאפשר לחוקרי ה-FBI להזין סיסמאות גישה באמצעות ערוץ תקשורת ממוחשב (כדוגמת WiFi, Bluetooth או כבל תקשורת), במקום בהקשה ידנית;
  • לעקוף או לנטרל את המנגנון באייפון שגורם להשעיה זמנית בפעולת המכשיר לאחר ניסיון להקשת סיסמה שגויה (עיכוב שמשמעותו כי מבחינה סטטיסטית מי שמנסה לנחש את סיסמה הגישה באופן גס בשיטת Brute Force - יידרש ליותר מחמש שנים כדי לנסות את כל הקומבינציות האפשריות לסיסמה).
הצו ממשיך ומורה כי במידה ואפל סבורה שהיענות לדרישות תשית עליה נטל בלתי סביר, עליה להגיש לבית המשפט בקשת פטור. אפל כבר הודיעה שבכוונתה להיאבק בצו, שלמעשה דורש ממנה לסייע לרשויות לפרוץ את המערכות שהיא עצמה תכננה בקפידה כדי להגן על פרטיות משתמשי האייפון ובכך ליצור "דלת אחורית" לרשויות - מה שעלול לדברי אפל לסמן את תחילתו של מדרון חלקלק לדרישות של רשויות אכיפה ומודיעין בארה"ב ומחוצה לה לגישה למידע. הבית הלבן הביע תמיכה בדרישות של ה-FBI. מנכ"ל גוגל, לעומת זאת, הביע תמיכה בעמדת אפל ואילו כמה מקורבנות הפיגוע ביקרו בחריפות את אפל על סירובה לסייע לחקירה. מקור: הדיילי מייל (מאת אלכסנדרה קלאוזנר).