אפל ואמאזון סיימו ההליך בעניין המונח 'אפפ סטור'

אולי יעניין אותך גם

אפל ואמאזון החליטו על סיום ההליכים שעניינם בשימוש שעשתה אמאזון במונח "App Store", באופן שיאפשר לשני הצדדים את המשך השימוש במונח. שופטת ביהמ"ש הפדראלי המחוזי בקליפורניה, פיליס המילטון, הורתה על ביטול ההליך לבקשת הצדדים. זאת, לאחר שאפל התחייבה בכתב כלפי אמאזון לא לתבוע אותה ביחס לשימוש כאמור.

כזכור, בחודש ינואר השנה, דחה ביהמ"ש חלק מתביעת חברת התפוח נגד אמאזון בעניין זה וקבע כי לא יכולה לעמוד לאפל העילה של פרסום כוזב. אפל הגישה את התביעה בחודש מרץ 2011, בדרישה שאמאזון תחדל להשתמש בסימן המסחר App Store. בתביעה נטען כי אמאזון משתמשת שלא כדין בסימן בקשר עם ה- Amazon Appstore Developer Portal וגם בהקשרים אחרים, כמו מודעות לאפליקצייה הפופולרית Angry Birds. בחודש יולי 2011 דחה ביהמ"ש את בקשת אפל למתן צו מניעה זמני בעניין. גם אמאזון, בדומה למיקרוסופט לפניה, טענה כי מדובר במונח גנרי שאינו ראוי להגנה.

בדיון בבקשת אפל בצו הזמני קבע ביהמ"ש כי לא מדובר במונח גנרי טהור, אך פסק כי אפל לא ביססה טענה כי קיים חשש להטעיה בין שירותיה לשירותי אמאזון. טענותיה הנוספות של אפל בהליך, בדבר הפרת סימניה המסחריים, אמורות היו להמשיך להתברר בבית המשפט, שאף קבע כי השימוש במונח App Store על-ידי אמאזון אינו יכול להיחשב כמצג כי שירותיה של ענקית הסחר האלקטרוני זהים לשירותיה של אפל.

דוברת מטעם אפל מסרה כי החברה "אינה רואה עוד צורך להמשיך ולנהל את התיק. עם יותר מ- 900,000 אפליקציות ו-50 מיליארד הורדות, הצרכנים יודעים היטב היכן הם יכולים לרכוש את האפליקציות האהובות עליהם". מנגד, ב"כ של אמאזון מסר כי "מדובר בהחלטה חד צדדית של אפל לנטוש את ההליך ולהותיר את אמאזון חופשיה להשתמש במונח App Store". מקור: רויטרס (מאת ג'ונתן סטמפל).