הולנד: קנס של 10 מיליון אירו על אובר

אולי יעניין אותך גם

רשות הגנת המידע בהולנד הטילה קנס של 10 מיליון אירו על חברת שירותי הנסיעות אובר (Uber) בשל הפרות תקנות הגנת המידע באירופה (GDPR). הפרות אלו נוגעות ליותר מ- 170 נהגים צרפתיים אשר נתקלו במכשולים שהציבה אובר החוסמים את מימוש זכויות הפרטיות שלהם. התלונה הוגשה בידי ארגון זכויות אדם המייצג נהגים צרפתיים, אך הובאה בפני רשות הגנת המידע בהולנד לאור הימצאות המשרד הראשי של אובר בהולנד.

הרשות בהולנד מצאה כי אובר הפכה את תהליך הגשת בקשת הגישה למידע האישי של הנהגים למסובכת ללא כל סיבה מוצדקת. למשל, טופס הבקשה לקבלת הגישה למידע הוטמע בתוך האפליקציה המשמשת את הנהגים בצורה שאינה נגישה ודורשת מהנהגים לעבור בין ממשקים ותפריטים שונים.

בנוסף, אובר נמנעה מלציין במדיניות הפרטיות שלה את משך זמן אחסון המידע האישי הנאסף על אודות הנהגים. היא גם לא פירטה את אמצעי אבטחת המידע שהיא נוקטת בעת העברת המידע למדינות מחוץ לאזור הכלכלי האירופי. כמו כן, היא נמנעה מלפרט לאילו מדינות יעבור המידע, ואף לאילו גורמים הנמצאים במדינות אלו תהיה גישה למידע. היא גם לא הזכירה באופן מפורש את זכותם של הנהגים לניידות המידע שלהם, כלומר זכותם להעתיק את נתוניהם האישיים בצורה בטוחה, פשוטה ויעילה. מקור: רויטרס.