בריטניה מנסה, שוב, להגביל גישה לפורנוגרפיה

אולי יעניין אותך גם

משרד התקשורת הבריטי, Ofcom, פרסם טיוטת הנחיות הקובעת כיצד אתרי פורנו יכולים לוודא שגיל הגולשים בהם הוא לפחות 18, בהתאם לדרישת החוק חדש והשנוי במחלוקת לביקורת תכנים באינטרנט (The Online Safety Bill). כאשר ההנחיות ייכנסו לתוקף, יידרשו אתרי פורנו לאמת את גילאי הגולשים באמצעות אישור בנק או רשת סלולרית (בהסכמת הגולש), כרטיס אשראי, תעודה מזהה, שימוש בטכנולוגיות "להערכת גיל לפי פני הגולש", או אמצעים אחרים לאימות גיל, כל עוד הם עומדים ברף "היעיל ביותר" הנדרש בחוק. הצהרת הגולש לגבי גילו, ללא אמצעי אימות נוסף, לא תספיק יותר.

ההנחיות צפויות לחול על אתרי פורנוגרפיה גדולים וקטנים כאחד, כל עוד התוכן "פורסם או הוצג בשירות מקוון על ידי ספק השירות" - זוהי הבחנה מסובכת בין פורנוגרפיה שנוצרה באופן מקצועי לבין תוכן שנוצר על ידי משתמשים. ההנחיות לא יחולו על תוכן פורנוגרפי בתצורת טקסט. אתרים שלא ימלאו חובתם לפי החוק עלולים לשאת בקנס של עד 18 מיליון פאונד (בסביבות 22.7 מיליון דולר) או 10 אחוז מההכנסות הגלובליות שלהם (הגבוה מביניהם), והגישה אליהם בבריטניה עלולה להיחסם. בנוסף, החוק מאפשר להטיל אחריות פלילית על מנהלי האתר, אם יסרבו לשתף פעולה עם Ofcom. ניסיונות דומים להגבלת גישה לאתרי פורנו נכשלו בעבר, בין השאר עקב החשש שחשיפת גיל הגולשים תוביל ליצירת פרופיל שלהם (profiling) ולמעקב אחריהם. גרסה סופית של ההנחיות צפוייה להתפרסם במהלך 2025.

ארגונים רבים, בהם פעילי זכויות ב-Open Rights Group (ORG), העלו חששות משמעותיים לפרטיות הגולשים בבריטניה, למרות ש-Ofcom הבטיח שהוא עבד עם רגולטור הפרטיות בבריטניה (Information Commissioner's Office - ICO) בניסוח ההנחיות. מנהלת מנהל תוכניות עבור פלטפורמות ב-ORG, אביגיל בורק, פרסמה בהצרה כי "טכנולוגיות אימות גיל לפורנוגרפיה מסתכנות בדליפה, איסוף, שיתוף או מכירה של נתונים אישיים רגישים...ההשלכות הפוטנציאליות של אירוע אבטחת מידע הן קטסטרופליות ועלולות לכלול סחיטה, הונאה, פגיעה במערכות יחסים ודליפת ההעדפות המיניות של נושאי מידע", בורק קראה ל- Ofcom לקבוע סטנדרטים ברורים יותר להגנה על נתוני משתמשים. מקור: The Verge (מאת: ג'ון פורטר)