הורשע אחרון נאשמי פרשת הסוס הטרויאני

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע את החוקר הפרטי אברהם בללי בשורה של עבירות על חוקי המחשבים, האזנת הסתר וההגנה על הפרטיות. ההרשעה מביאה לסיום את ההליכים הפליליים בפרשת הסוס הטרויאני לאחר שכל 15 הנאשמים הורשעו ונידונו לעונשי מאסר (בין מספר חודשים לארבע שנות מאסר בפועל) וקנסות כספיים.

בללי הורשע בכך שהזמין בשנים 2004 - 2005 ביחד עם שותפו למשרד, אליעזר פילוסוף, מרות האפרתי שירותים של החדרת סוסים טרויאניים למחשבים לצורך ריגול עסקי. בין הקורבנות - חברת נאמנות שווייצית ואיש עסקים ישראלי הפועל בחו"ל (שמותיהם נאסרו בפרסום), חברת תביג פלסטיק בע"מ וחברת צילומעתיק בע"מ. פילוסוף נדון ב- 2007 ל- 15 חודשי מאסר. הסוסים הטרויאניים הוחדרו במסווה תמים של תקליטור פרסומי או באמצעות תכתובת במייל מאת גורם המציע לקורבן הצעה עסקית כביכול.

צוות התביעה, בראשות עו"ד חיים ויסמונסקי, הגיע להסדרי טיעון עם מרבית נאשמי הפרשה. בללי עם זאת בחר ולנהל את משפטו עד תומו. לטענתו שותפו, פילוסוף, אשר הודה והורשע, ניהל את כל ההתקשרות הפלילית עם רות האפרתי, ואילו הוא היה תם לב. השופט חאלד כבוב דחה את הטענה של בללי ומתח ביקורת על התנהלותו במהלך החקירה המשטרתית והמשפט. בפרקליטות מציינים כי הכרעת הדין של השופט כבוב מתמודדת לראשונה במשפט הישראלי עם שאלות משפטיות מורכבות בדיני מחשבים, וביחס בינם לבין דיני האזנות סתר ודיני הגנת הפרטיות. מקור: הודעה לעתונות של משרד המשפטים.