ה-FBI הורתה לגוגל לחשוף משתמשי YouTube

אולי יעניין אותך גם

בשני מקרים שונים, ה-FBI (הבולשת הפדרלית בארצות הברית, או ה-Federal Bureau of Investigation) הורתה לגוגל להעביר מידע אישי על עשרות אלפי צופים בסרטוני YouTube מסוימים, בשל חקירות פליליות הקשורות לסרטונים אלו - כך הותר לפרסום לפני ימים אחדים, כפי שנחשף ב-Forbes (מאת: תומס ברוסטר).

במקרה הראשון - שוטרים סמויים ביקשו לזהות את האדם העומד מאחורי הכינוי "elonmuskwhm", החשוד במכירת ביטקוין בעשרות מיליוני דולרים, תוך הפרת חוקי הלבנות הון והעברת כספים ללא רישיון. כדי לאתר את החשוד, סוכנים סמויים שלחו קישורים לסרטוני YouTube המדריכים כיצד למפות שטחים באמצעות רחפנים ותוכנות מציאות רבודה, ואז ביקשו מגוגל מידע לגבי 30,000 הצופים בסרטונים. כדי לסייע בחקירה, הממשל ביקש מגוגל לספק את השמות, כתובות, מספרי הטלפון ומידע על פעילות כל משתמשי גוגל שניגשו לסרטונים בין ה-1 עד ה-8 לינואר, וגם את כל כתובות ה-IP של צופים בסרטונים להם לא היה משתמש בגוגל. לא ברור מפרטי המקרה האם גוגל סיפקה את המידע בפועל.

במקרה השני - המשטרה קיבלה איום מאדם אלמוני לפיו חומר נפץ הוטמן בפח אשפה בשטח ציבורי. לאחר שהמשטרה ערכה חיפוש באזור, נודע להם שהאדם צפה בשידור חי דרך YouTube בשוטרים, דרך מצלמה של עסק מקומי. השוטרים ביקשו מגוגל לספק רשימה של חשבונות שצפו או קיימו אינטראקציה עם שמונה שידורים חיים ב-YouTube שעסקו באותו מקרה, כולל סרטון של ערוץ Boston and Maine Live, אליו רשומים כ-130,000 משתמשים. גם כאן לא ברור האם גוגל סיפקה את המידע בפועל.

מומחי פרטיות טוענים כי ההוראות אינן חוקתיות כיוון שהן פוגעות בחופש הביטוי והחופש מעריכת חיפושים בלתי סבירים בארה"ב. דובר גוגל, מאט בראיינט, אמר כי לגוגל "יש תהליך קפדני שנועד להגן על הפרטיות והזכויות החוקתיות של המשתמשים שלה תוך תמיכה בעבודה החשובה של אכיפת החוק", ושהחברה "בוחנת את התוקף המשפטי של כל דרישה בהתאם לפסיקה, ואף מתנגדת לדרישות רחבות או בלתי סבירות לקבלת מידע על משתמשיה, כולל התנגדות מוחלטת לכמה דרישות."